آقایان اعضای شورای شهربافق: ضیایی، عباس زاده ، طلایی ، عباسیان و آقای دکتر تشکری که رئیس محترم این شورا هستید.
آیا می دانید بافق متخصص زنان و زایمان ندارد؟ آیا می دانید روزانه ده ها مورد ارباب رجوع زن در ارتباط با مراقبت های ویژه بارداری در این شهر وجود دارد؟ آیا تعداد زایمان ها در یک شبانه روز را می دانید که اکثرا توسط ماما ها و یا توسط فلان دکتر مرد صورت می گیرد؟ چگونه است که مهریز با فاصله 20 کیلومتر از مرکز استان بهترین متخصص زنان و زایمان را دارد ولی این شهر با فاصله 120 کیلومتری از یزد از داشتن چنین تخصصی محروم است . محرومیتی که با سرنوشت فرزندان این خاک و بوم بازی می کند.
به چه کسی باید مراجعه کنیم؟ امام جمعه که می فرمایند من یک مسئول ارشادی هستم و کاری با این گونه مسایل ندارم. فرماندار هم که تا زمانی که پست نداشت مدعی پیگیری مسائل و مشکلات شهر بود.

حداقل شما که منتخب مردم هستید و مردم با هزار امید و آرزو به شما رای دادند و شما را برای رسیدگی به مشکلاتشان نماینده خویش نمودند چاره ای بیندیشید . اقدامی صورت دهید. مردم چشم انتظار هستند. اقدامی فراتر از نوشتن نوشتن چند نامه . پیگیر مشکلات این مردم باشید.این مشکل هم مسئله درمانی و هم مشکل حیثیتی جامعه مسلمان و محروم بافق است.
خصوصا برای اقشار ضعیف که توانایی پرداختن هزینه های ایاب و ذهاب و بیمارستان های خصوصی یزد را ندارند. خانواده های کشاورز و کارگران شرکتی از نبودن این امکانات متحمل خسارت می شوند. معلولیت آن نو جوان چهارده ساله ای که نامش محمد است و امروز در جامعه با دست معلول و بی حس دیده می شود فقط به خاطر ندانم کاری و ناشی کاری ماما در هنگام زایمان است . معلولیتی که از مادر به ارث نبرده و به خاطر قطع اعصاب در هنگام زایمان تا آخر عمر می بایست رنج روحی و جسمی را تحمل کند. و موارد زیاد دیگر که می بایست از نزدیک لمس کنید .

نامه وارده

فتاحي

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا